Torso

Här på maelstrom finner du ord som jag har hängt upp på den svettiga torso som brukar kallas träning. Ibland kallas den fysisk aktivitet, idrott, kroppskultur, sport, lek, aktiv livsstil eller någonting annat. Dessa ord är bra ord, viktiga ord. Ibland kommer jag att ha slängt upp orden slarvigt, som på en herrbetjänt med öppen och förlåtande famn, sent om en afton. Ibland omsorgsfullt, strykandes ömt minsta veck som på en älskad finskjorta. Jag arbetar som tränare, jag är inte bloggare, författare, journalist eller poet, därför kommer det säkert att bli fel ibland. Jag skall försöka att förlåta mig själv och hoppas att du kan göra det också. Ärligt talat så tror jag att det oftast kommer att bli rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0