Daniél och Agnes på Lilla sportspegeln


Jag har ägnat många år åt barnträning och det börjar verkligen ge resultat. Lilla sportspegeln visade i tisdags ett program med  kampsport som tema. De sände då inslaget med Daniél Mellado när han försvarade sin titel på Nordic Junior Cup. Daniél tillhör generationen som jag började träna enligt ett träningsupplägg inspirerat av Dynamiska systemteorin. I början fick jag verkligen vara kreativ för att gå från teori till praktik, det var mycket inspirerade. Ganska snart fick jag ännu mer inspiration då SISU idrottsböcker släppte "Effektiv Idrottsträning" av Jan-Ola Högberg. Han lyckas förmedla teorier om motorisk inlärning på ett mycket lättläst sätt, det visade sig att jag inte var ensam om att gilla DS-teorin. I studion hade Lillan även min gode vän och tränarkollega Agnes "Perola" Keskikangas och hennes capoeristas. Det var som vanligt en njutning att se och lyssna till capoeira.
Se inslaget på Lilla sportspegelns hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0